XBMC als DLNA / uPnP Client

Home Forums XBMC Windows XBMC als DLNA / uPnP Client

This topic contains 2 replies, has 2 voices, and was last updated by  Erik1981 2 years ago.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Erik1981
    Member

Hallo,

Ik heb sinds kort een NAS (DS112+) en heb daar al mijn media op staan. Nu wil ik XBMC als client gebruiken zodat hij alles vanaf de NAS streamt. Op het forum heb ik wel e.e.a. gevonden hoe je van XBMC een DLNA / uPnP Server kan maken. maar niet of hij ook als client gebruikt kan worden. Weet iemand hoe je dit kan configureren. Op dit moment draait alles nog in een test omgeving met Windows 7, als alles naar wens werkt zet ik de boel om naar XBMCbuntu. Hi wordt dus uiteindelijk puur als player gebruikt en er wordt op die machine dus geen media opgelagen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Thanks!!

Krakerk
    Member

Je kunt een upnp locatie toevoegen als locatie waar films of series staan. Eigenlijk op dezelfde manier als lokale mappen die je toevoegd.
    Heb deze construtcie een tijdje gehanteerd. D.w.z. Htpc waar XBMC als uPnP fungeerde en XBMC op een Ipad 2 als uPnP client draaide.
    Probleem was dat de meegestuurde film/serie metadata veel fouten bevat, waardoor de film en serie bibliotheek niet goed werkte.

Ik heb een SMB server opgezet, en laat de client een bibliotheek opbouwen (scrapen). Je kunt als je NAS SQL ondersteund zorgen dat de client De videodatabase wegschrijft op de NAS. Hierdoor kunnen meerdere clients deze videodatabase delen.

Succes!

Erik1981
    Member

Cool thanks, kom er ook achter dat via uPnP de ondertitels niet worden meegenomen en inderdaad via SMB lijkt het allemaal toch wat mooier te werken. mijn NAS ondersteunt inderdaad SQL dus lijkt me inderdaad mooi in 1 library te hebben voor alle clients. Woonkamer, Slaapkamer, Ipad en misschien android?

Ik heb nog wel dat er heel af en toe bij het kijken van een film een “schok” in de film zit je hoort dan heel even een hoog geluid (paar miliseconden) en het beeld stopt in die tijd ook even. iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn, NAS en PC zitten via zelfde switch op 1gig verbonden. en pc draait niks anders dan XBMC. soms na die schik is het beeld nog even trillerig alsof er frames missen.

Groeten,
    Erik

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

You must be logged in to reply to this topic.