Home › Forums › XBMC Ubuntu & Linux › Nieuw met Xbmc
| Author | Posts |
|---|---|
| Author | Posts |
| October 6, 2011 at 00:56 #13874 | |
|
Jefferson |
Hallo xbmcfreaks, Ik ben sinds kort aan de xbmc voor een eigen mediacentre, hiervoor heb ik de volgende spullen aangeschaft: Ik weet dat er heel veel mogelijkheden zijn maar heb deze nog niet ontdekt, dus ik wil jullie graag vragen voor wat goede tips, tricks en must haves. Ook zijn er al verschillende problemen aan het licht gekomen waar ik niet uit kom, zo boot de barebone ontzettend traag op als de externe HDD aangesloten is, zodra ik de loskoppel en boot start hij snel op. Ook heb ik de addon XOT-Uzg, ook deze werkt met erg veel zenders niet. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik kom er echt niet uit! Alvast hardstikke bedankt! |
| October 7, 2011 at 15:54 #13882 | |
|
ronald |
check je bios settings en kijk naar de boot order t.a.v. het booten met usb schijf. en t.a.v. XOT, ja RTL streams doen het slecht/niet door nieuwe DRM, de andere werken bij mij prima. |
| February 14, 2012 at 22:36 #14284 | |
|
Krakerk |
Ik draai zelf xbmc onder Windows 7 op een Asrock ION330. Ik heb geen ervaring met de livecd. Opstarttijd heb ik beperkt door de pc in slaapstand te laten gaan en niet volledig te laten afsluiten. Via de taakplanner vindt er dagelijks een reboot plaats. Resultaat altijd een snelle start van het systeem. Energieverbruik in slaapstand is nihil overigens. TV series download ik via utorrent, mbv van de RSS downloader. Hierdoor wordt automatisch de meest recent aflevering gedownload. Met behulp van Belvedere, een file manager tooltje onder Windows, worden series automatisch na downloaden in de juist map geplaatst. Het resultaat is een volledig automatisch bijgewerkte TV bibliotheek, erg handig en tijdsbesparend. Grappige tools zijn XBMC Constellation, een app voor de ipad, waarmee je via de event server XBMC kunt bedienen. En Voxcommand een tool waarmee je spraakgestuurd XBMC kunt aansturen, leuk maar eigenlijk weinig nuttig. Hiernaast heb ik meerdere profielen in XBMC aangemaakt. In de keyboard.xml file heb ik beschreven dat er kan worden geswitched tussen de profielen met een druk op de knop van afstandsbediening. Erg handig, zo hebben de kinderen hun eigen profiel/bibliotheek gescheiden van de standaard bibliotheek. Vrouw die weinig snapt van pc’s kan nu lekker ongestoord haar serietje kijken zonder mij lastig te vallen dat ik weer dingen moet regelen. Qua echte interessante addons is er eigenlijk niet veel vind ik. Succes met het opzetten van je systeem!! |
| February 15, 2012 at 12:45 #14288 | |
|
Klojum |
XBMC heb je in diverse smaken: geinstalleerd binnen je OS (Windows, Linux, OS-X), als Ubuntu Live_CD, of als gratis barebone linux-installatie. In het laatste geval kun je eens naar OpenELEC kijken. Die kun je desnoods op een memorycard/usbstick installeren (vanaf 1GB), ervan booten en dan uitproberen. Een geinstalleerde OpenELEC start vanaf harddisk/ssd binnen 6-8 seconden op (en afhankelijk van de actieve skin), en is dan meteen klaar. Zelf bedien ik een Foxconn 330ht ION met de XBMC Android app via m’n telefoon (scheelt weer een muis en/of keyboard). Dat gaat super met alle ingelezen films en tvseries, maar ook met de “ingebouwde” knoppen. |
| February 19, 2012 at 00:45 #14310 | |
|
hans |
de mooiste add-ons vind je naar mijn idee op xbmchub, denken aan icefilms, 1channel enz. om grooveshark werkend te krijgen zou je de script kunnen installeren, genaamd grooveshark 404b in de zoek functie van 1channel vind je tevens ook nederlandse films en meer. voor de streams van rtl zou je kunnen kijken via navi-x, dan even zoeken naar tikkiew en match more nl of een apple tv2 erbij kopen |
You must be logged in to reply to this topic.
Recent Comments