NAS selecteren in XBMC

Home Forums XBMC Windows NAS selecteren in XBMC

This topic contains 2 replies, has 3 voices, and was last updated by  Krakerk 9 months, 3 weeks ago.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

fiestaboyke
    Member

Hallo,

Ik heb net een buffalo cloud station van 1TB gekocht omdat ik deze aan m’n b-box 2 wil gaan hangen en deze gebruiken om mijn films, muziek en afbeeldingen te streamen. Nu heb ik deze aan m’n bbox gehongen en alles doorlopen, en nu heb ik deze als schijf op mijn pc staan … Maar nu is mijn vraag, hoe stel ik het in via XBMC, dat hij daar bestanden moet zoeken? Heb niet veel kaas gegeten van netwerken :$ ….

Klojum
    Member

Elk NAS of netwerkapparaat werkt met een of meer bestandsprotocollen om gegevens heen en weer te sturen. De meest voorname protocollen zijn SMB (Samba), NFS, FTP, etc. Samba is de simpelere, NFS en FTP zijn de snellere verbindingen. Als je al verbinding hebt naar de PC (Windows?) zou ik met SMB/Samba beginnen.

Krakerk
    Member

Grote kans dat het een SMB share betreft. Ga naar Video, locatie toevoegen. Je kunt een een SMB share toevoegen, de NAS zou vanzelf moeten verschijnen. Anders de locatie handmatig opgeven smb://ip-adres nas

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

You must be logged in to reply to this topic.