Home › Forums › XBMC Windows › ION 330ht super stotter
| Author | Posts |
|---|---|
| Author | Posts |
| August 10, 2011 at 18:16 #12179 | |
|
Ottovw |
Beste, Ik ben zojuist van xbmc live (freak cd) overgegaan naar windows 7 en xbmc op mijn ION 330ht. Alles geinstalleerd nieuwste drivers inc. nvidia etc. Als ik een 1080p film laad via het xbmc dan is meteen al eerste seconden super stotterend beeld, gewoon niet normaal. Ik begreep dat inmiddels xbmc en windows moet werken kwa gpu ondersteuning. Ik heb de nieuwste xbmc versie gedownload van xbmc.org. Het ligt overigens niet aan mijn netwerk. Heb op mijn bioscoop kamer een 2e xbmc versie op een zwaardere pc draaien met windows 7 zonder problemen via dezelfde NAS. Enige idee? Ik heb windows 7 32 bit versie en zo kaal mogelijk geen virus scanner of iets degelijks op de achtergrond.
Beste, Ik ben zojuist van xbmc live (freak cd) overgegaan naar windows 7 en xbmc op mijn ION 330ht. Alles geinstalleerd nieuwste drivers inc. nvidia etc. Als ik een 1080p film laad via het xbmc dan is meteen al eerste seconden super stotterend beeld, gewoon niet normaal. Ik begreep dat inmiddels xbmc en windows moet werken kwa gpu ondersteuning. Ik heb de nieuwste xbmc versie gedownload van xbmc.org. Het ligt overigens niet aan mijn netwerk. Heb op mijn bioscoop kamer een 2e xbmc versie op een zwaardere pc draaien met windows 7 zonder problemen via dezelfde NAS. Enige idee? Ik heb windows 7 32 bit versie en zo kaal mogelijk geen virus scanner of iets degelijks op de achtergrond. |
| August 10, 2011 at 18:55 #12180 | |
|
adgr |
Heb je wel DXVA2 geactiveerd? |
| August 11, 2011 at 18:46 #12181 | |
|
Stefanhvt |
Had je de problemen niet met de Live versie ? Had je naast het stotteren ook problemen met framedrops, audio out of sync, of iets vergelijkbaars ? Ik zelf krijg steeds meer de indruk dat deze gebreken niet op te lossen zijn en veroorzaakt worden door de beperking van de Asrock 330 HT of de VDPAU of DXVA2 techniek. |
| August 11, 2011 at 19:22 #12182 | |
|
adgr |
De Asrock 330 (ik heb niet de HT versie overigens) kan prima HD materiaal afspelen zonder framedrops of audio sync problemen bij gebruik van linux en dus VDPAU, anders had ik mijn Asrockje al lang vervangen. Ik heb geen ervaring met de versie van XBMC met DXVA2 onder Windows. |
| August 11, 2011 at 22:41 #12183 | |
|
Ottovw |
Live versie onder linux geen enkel probleem. Vriend mij heeft het wel werkend onder windows 7 en xbmc zonder problemen. Hoe zet ik DXVA2 aan? Stotter bedoel ik frame drops en audio gaat gewoon goed door. |
| August 11, 2011 at 23:08 #12184 | |
|
adgr |
Hoe je DXVA2 aanzet? Als je het systeem op NL taal hebt ingesteld zal dat wel te vinden zijn onder: |
| August 13, 2011 at 13:25 #12185 | |
|
Ottovw |
DXVA2 ingeschakkelt super. Ik zat continu in systeem -> instellingen in plaats van systeem -> video. Op 2 verschillende plekken kun je 2 verschillende schermen op roepen voor het instellen van video eigenschappen. Op de ene hardware versnelling en op de andere video calibratie. Daardoor was ik erg in de war en kon ik DXVA2 niet vinden. BEDANKT! |
| August 13, 2011 at 13:34 #12186 | |
|
adgr |
Is daarmee nu ook het stotter probleem opgelost? |
| December 6, 2011 at 13:49 #13963 | |
|
MaXt0r |
Hallo Ottovw, Met welke release heb jij dit kunnen oplossen. Gebruik jij de stable versie of één van de nightly builds? Weet iemand of DXVA ook onder de stable werkt voor een ASRock 330 onder windows7? Groet |
| February 26, 2012 at 11:26 #14327 | |
|
kevskiee |
Misschien heb je de oplossing al gevonden, maar ik had ooit ook dit soort problemen. Oplossing; ga naar de bios en zet het videogeheugen zo hoog mogelijk (shared RAM). Succes |
You must be logged in to reply to this topic.
Recent Comments