Ik zie geen dvd in XBMC

Home Forums XBMC Live Ik zie geen dvd in XBMC

This topic contains 14 replies, has 2 voices, and was last updated by  adgr 4 years, 7 months ago.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

stryx
    Member

Hoi,

Ik twijfel een beetje of dit het juiste subforum is, maar in mijn 330HT zie ik geen DVD in XBMC live (meerdere xbmcfreak builds geprobeerd).

De installatie is gebeurd vanaf DVD, dus dat zit hardwarematig wel goed. Iemand een idee waar ik kan kijken hiervoor??

adgr
    Member

Wat bedoel je precies?
    Wordt een DVD die je in de lade stopt niet automatisch afgespeeld? Dat moet je expliciet instellen nl.
    Of bedoel je dat er geen DVD/CDROM gemount wordt?
    Kijk eens je /etc/fstab na of er een CDROM op /media/cdrom0 wordt gemount en kijk ook de complete inhoud van /media eens na.
    Ik heb met mijn 330Pro (dus geen HT, maar de verschillen zitten in de IR-ontvanger en de wireless LAN mogelijkheid die de HT wel heeft en de Pro niet) geen enkele probleem met het afspelen van CDs/DVDs en het benaderen van het DVD station.

stryx
    Member

Ik zie helemaal geen speler…maar ik moet mijn vraag bijstellen zie ik nu. DVD’s spelen nl. prima. Als ik er echter een CD in doe zie ik niets. Klopt dat?

Ik wilde een aantal CD’s rippen naar mijn NAS via XBMC.

deel uit mijn fstab:

1

adgr
    Member

Je moet zowel het automatisch afspelen van DVDs als CDs afzonderlijk instellen volgens mij.
    Als je een CD in de drive stopt, wat levert:
    ‘ls -l /media/cdrom0′ dan als output op? M.a.w. zie je dan de inhoud van de CD?

stryx
    Member

nope, dan zie ik helemaal niets. Ik zie dan ook niet eens het lampje van de DVD speler knipperen als teken dat er iets gebeurt.

Een handmatige mount geeft ook een foutmelding:

1

stryx
    Member

het dmesg commando geeft de vokgende regels overigens:

1

stryx
    Member

Net wat zitten lezen over het mounten van audio CDs. Blijkbaar is dit niet mogelijk omdat er geen echt filesystem op zit. Klinkt logisch.

De vraag blijft echter: waarom kan ik geen audio cd’s rippen in xbmc.

adgr
    Member

Probeer eens 1 keer het commando ‘sudo lshw -C disk’ met de CD in de drive en 1 keer zonder CD in de drive en vergelijk dan de *-cdrom sectie van de output eens.

stryx
    Member

helaas geen ondersteund commando :(

adgr
    Member

Tja als je lshw niet hebt geinstalleerd dan gaat het niet werken inderdaad (sudo apt-get install lshw).
    Overigens: audio CDs bevatten volgens mij geen (ISO9660) filesystem en ik meen dat ze “raw” gelezen worden.
    Een zoektocht lijkt te wijzen op een libcdio probleem in Ubuntu.

=Edit= Ik zie dat je zelf ook al gevonden had dat Audio CDs niet echt gemount worden :D

adgr
    Member

Nog iets gevonden: cdda://local/cdda of cdda://local/01. cdda toevoegen als bron onder muziek.

stryx
    Member

Ik heb geen idee hoe ik cdda:// items zou moeten toevoegen in xbmc. Een dergelijke optie heb ik niet.

De code van de lshw:
    1

adgr
    Member

Werkt dit ook niet:
    enter music library, switch to filemode, select add source, select your cd drive.
    now your cd drive will be listed. bring up the context menu on this item and select ‘Rip audio cd’

stryx
    Member

Nope, maar ik het het er inmiddels in weten te kroepoeken door de xml files met de hand aan te passen (in mediasources.xml) en daar die cdda:// regel van je in te zetten.

Onwijs bedankt voor je hulp!!

adgr
    Member

Mooi dat het nu dan toch werkt! Veel plezier met rippen :lol:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)

The topic ‘Ik zie geen dvd in XBMC’ is closed to new replies.