This topic contains 0 replies, has 1 voice, and was last updated by moshimaro 10 months ago.
Viewing 1 post (of 1 total)
Viewing 1 post (of 1 total)
You must be logged in to reply to this topic.
A XBMC Media center solution for Nvidia ION systems and AMD Fusion, Home theaters, Media players, HTPC's and more!
This topic contains 0 replies, has 1 voice, and was last updated by moshimaro 10 months ago.
Ik heb onlangs zelf een htpc in elkaar gezet van oude onderdelen en er XBMCubuntu-Eden opgezet.
Wanneer ik hem opstart krijg ik in fullscreen echter 0 fps. Het duurt ongeveer een seconde voor ik een beweging met de muis over invoer op het toetsenbord terugzie op het scherm.
In windowed mode is het iets beter (3,5 fps)
Ik heb enkel XBMC-ubuntu geïnstalleerd op een HDD en verder niets (geen drivers e.d.)
Type moederbord: Asrock 939Dual-SATA2
Type Grafisch processor: ATI 9200 SE
Chipset geluidskaart: Soundblaster Audigy
Welke uitgang voor geluid: Analoog
Soort besturingssysteem: Geen
Versie van XBMC: XBMCubuntu 11.0 Eden
Ik heb zelf het idee dat het ligt aan:
- Mijn gfx-kaart
(ik heb er ook een Geforce 6800 XT ingezet – zelfde resultaten)
- Mijn drivers
(moeten er na XBMCubuntu nog drivers geïnstalleerd worden?)
- Instellingen XBMC of Ubuntu
- BIOS-instellingen.
Ik draai het nu (om te testen) op een oude crt-monitor op 1280×1024 (windowed draait het op 720×440 oid).
Zelf zat ik als eerste aan de 9200-kaart te denken maar het bevreemde mij dat de geforce 6800xt geen verbetering gaf.
Aangezien ik een absolute noob met linux ben vroeg ik me af of iemand in 1 oogopslag kan aangeven waar het aan ligt alvorens ik 23 trial en error stappen ga ondernemen.
Alvast dank!
You must be logged in to reply to this topic.
Copyright © · by Piethein Strengholt · Built on the Genesis Framework
Recent Comments