Easy way to watch TV in XBMC if you live in a Ziggo area (NL!)

Home Forums Overige Easy way to watch TV in XBMC if you live in a Ziggo area (NL!)

This topic contains 4 replies, has 4 voices, and was last updated by  kim2310 3 years, 9 months ago.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

tfh
    Member

Dutch cable provider Ziggo supplies quite some streams, which can be used within XBMC to watch live tv. The quality isn’t great, but it works quite OK
    To save you all the trouble of creating the needed files:

http://www.file-hunter.com/tv.rar

Just download this small file (2 kbyte) and unrar it to a directory which can be read by the XBMC file browser (I just made a TV directory in the same DIR where my TV series are located)
    This will give you a bunch of .STRM files which can be opened by XBMC, so you can watch these channels LIVE.

Channels included: NED1, NED2, NED3, RTL8, SBS6, NET5, Veronica, TMF, MTV, Discovery and some more…

Warnings:

* This ONLY works for people with a Ziggo internet account!
    * Not all Dutch channels are available (RTL4 for example is missing)
    * This service is also down from time to time, so keep this in mind
    * I don’t run this service, so I can’t help if it’s down

Anyway, just enjoy it! It works quite nicely!

Henk
    Member

Thanks.

Echt gemakkelijk, om tussen 2 video’s in, even “Journaal” te bekijken.
    Dan snel weer terug!

donron
    Member

Vraagje,

Ik ben in het bezit van windows XBMC 10.0 zou u mij stap voor stap uit kunnen leggen hoe ik dit in mijn XBMC kan installeren.

tfh
    Member

@donron,

Heel simpel. In het archief zitten een zwikje bestanden. Deze kan je gewoon bij je films/series zetten in XBMC. Het makkelijkste is natuurlijk wel om ze samen in een eigen mapje te zetten anders staan ze dwars door de lijst met je films :) Je hoeft verder niets te bijzonders te doen.

Succes!

kim2310
    Member

hoi

Ik heb xbmc op mijn ipad ben nog van alles aan het uitvogelen. Ik heb het eindelijk voor mekaar om via smb video te streamen over mijn lokaal internet.
    Nu las ik dus deze forum maar ik kom er niet uit waar ik het moet zetten heb ze nu bij films staan maar hij opent het niet. Hij doet hellemaal niks. En wat ik ook graag zou willen is dat ik ook films enzo kan streamen over mijn 3g netwerk maar niemand wil me helpen en weet hoe dat moet. Misschien weet iemand hier het

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)

The topic ‘Easy way to watch TV in XBMC if you live in a Ziggo area (NL!)’ is closed to new replies.