This topic contains 5 replies, has 2 voices, and was last updated by adgr 1 year, 11 months ago.
-
AuthorPosts
-
June 10, 2011 at 15:55 #13026
http://www.informatique.nl/495002/asrock-nettop-3d-ion-152d-zwart.html
Kan dit toestel ism XBMC de concurentie aan met de nieuwe Dune toestellen? Ik ben leek op vlak van mediaplayers, maar zou er mee willen beginnen…
PS ik zie 3D staan maar heb geen 3D-tv, is dat noodzakelijk
June 10, 2011 at 16:43 #13027Dat systeem kan prima als basis voor XBMC dienen.
Dat 3D moet je met een korreltje (lees hele zak) zout nemen, dat is een marketingkreet: Dat de hardware het aankan wil nog niet zeggen dat er software is die fatsoenlijke 3D beelden kan genereren.
Daarmee is gelijk ook je laatste vraag beantwoord: Nee, je hebt geen 3D-TV nodig om met dit systeem en XBMC software een mooie mediacenter combinatie te maken.June 10, 2011 at 17:13 #13028kan dat bediend worden door een Harmony One?
Hoe is de normale opstelling van dit apparaat? moet dat in een netwerk met de content op een server/nas/andere pc, of kan de muziek en film op de lokale HD?een usb HD aanhet kasttje koppelen, levert dat geen schokkerig beeld ofzo op?
kan er gestremed worden via WIFI? aan te bevelen?
June 10, 2011 at 17:21 #13029Vooropgesteld dat ik geen ervaring heb met dit systeem omdat ik het zelf niet heb:
1. Het apparaat wordt geleverd met een MCE remote controller. Er van uitgaand dat dit dus een infrarood afstandbediening is, mag het gebruik van een logitech harmony geen probleem zijn.
2. Zowel content op een server/nas als op de lokale HD zijn mogelijk. Wel zul je met de geleverde 320GB interne harddisk al snel tegen schijfruimte problemen kunnen aanlopen.
3. Of een usb HD aan het systeem gekoppeld problemen oplevert? Heb ik geen ervaring mee maar USB 2.0 heeft een theoretische doorvoersnelheid die meer dan genoeg is om films van af te spelen.
4. Streamen via wifi? Bij de een gaat het prima, bij de andere niet. In het algemeen is mijn advies: streamen via een bedrade netwerkverbinding en bij HD materiaal zelfs bij voorkeur via gigabit connectie.June 10, 2011 at 20:47 #13030ben nog aan het twijfelen tussen dit en een Dune…
June 10, 2011 at 20:53 #13031Dune is mooi en kan afhankelijk van de uitvoering blu-ray afspelen en is “speelklaar” als hij uit de doos komt maar heeft ook een paar nadelen:
Je kunt niet eenvoudig uitbreidingen, add-ons, programma’s en degelijke installeren.
XBMC heeft een grote hoeveelheid ontwikkelaars die steeds nieuwe functionaliteit beschikbaar maken. Bij Dune ben je afhankelijk van de leverancier.
De keuze is aan jou. -
AuthorPosts
The topic ‘ASRock Nettop 3D Ion 152D’ is closed to new replies.
Recent Comments